Pensionskompagniet bliver en del af Söderberg & Partners

1 marts · 2018

Tied Agents fra pensionsselskab bliver en del af mæglervirksomheden Söderberg & Partners

Som de første Tied Agents fra et pensionsselskab bliver Pensionskompagniet nu en del af Danmarks 2. største mæglervirksomhed, Söderberg & Partners. Dermed bliver Pensionskompagniet uafhængige af leverandører og vil i fremtiden rådgive deres kunder på uvildig vis.

Pensionskompagniet skifter uniform og går fra at være Tied Agents til at blive uvildige pensionsmæglere. Virksomhedens kunder kan dermed se frem til en rådgivning fra rådgivere, som ikke længere kun er tilknyttet ét pensionsselskab, men som nu tager udgangspunkt i den fulde produktpalette fra alle leverandører på markedet.

”Vi har valgt at gå mæglervejen, da vi oplever en øget efterspørgsel efter uvildig rådgivning fra kunderne”
Ole Møller Mogensen Partner i Pensionskompagniet

Ole Møller Mogensen fortsætter: ”Söderberg & Partners’ set-up giver os mulighed for at bevare vores selvstændighed og videreudvikle vores forretning. Vi ser et godt match i forhold til virksomhedsånden i Söderberg & Partners, og vi glæder os samtidig til at få mulighed for at rådgive vores kunder med Söderberg & Partners’ unikke rådgivningsværktøj ”Market@wise”.

Pensionskompagniet har til huse i Køge og har syv medarbejdere, som alle har mange års erfaring fra pensionsbranchen.

”At få et etableret hold med meget kompetente medarbejdere med i Söderberg & Partners er en stor gevinst for os. Pensionskompagniets strategi for udvikling af deres forretning samt seriøse kundehåndtering matcher netop det, som Söderberg & Partners kan tilbyde og står for. Vi ser derfor meget frem til at få Pensionskompagniet med ”ombord”, siger Torben Spuur Jensen, CEO i Söderberg & Partners.

Pensionskompagniet bliver en del af Söderberg & Partners d. 1. marts 2018 og ændrer i den forbindelse navn til ”Pensionskompagniet, Part of Söderberg & Partners”.

For yderligere information kontakt:

• Ole Møller Mogensen, Partner, Pensionskompagniet

ole.mogensen@soderbergpartners.dk, tlf.nr. 22 18 24 45

• Torben Spuur Jensen, CEO, Söderberg & Partners Danmark

torben.jensen@soderbergpartners.dk tlf.nr. 40 70 05 68

• Stinne Ølshøj, Kommunikationsdirektør, Söderberg & Partners Danmark

stinne.olshoj@soderbergpartners.dk tlf.nr. 23 31 30 82

Om Söderberg & Partners
Söderberg & Partners blev grundlagt i Sverige i 2004 og er vokset til at være en af Nordens førende, uafhængige rådgivere og formidlere af forsikringer og finansielle produkter. Koncernen har i dag over 1550 medarbejdere og ca. 70 kontorer fordelt i hele Norden.

Söderberg & Partners’ vision er at være den førende formidler af forsikringer og finansielle produkter med de bedste løsninger og den mest kompetente rådgivning til vores kunder samtidig med konstant at forny og udvikle den traditionelle måde at arbejde på i branchen. Virksomhedsfilosofien bygger på tre værdier: åbenhed, analyse og personlig rådgivning.

Er du up to date med hackerne?

12 oktober · 2018

Hackere finder hele tiden nye metoder, hvorpå de skaffer sig adgang til og udnytte virksomheders IT-systemer. Det nyeste påfund kaldes cryptojacking. Söderberg & Partners har netop lanceret en ny version af cyberanalysen og den dertilhørende rapport. Bliv opdateret her.

Danske virksomheder rammes i højere grad end nogensinde før af cyberangreb. Et cyberangreb kan ske på mange forskellige måder, men er karakteriseret ved, at en tredjemand skaffer sig uautoriseret adgang til en virksomheds systemer og data med henblik på at gøre skade og/eller opnå en økonomisk gevinst. Et cyberangreb kan have vidtrækkende konsekvenser med bl.a. udelukkelse af systemer, omkostninger og tab i forbindelse med nedetid på systemerne, omkostninger til dekryptering af data, påvirkning af omdømme og juridiske krav.

Dækning af tabet

Mange vælger at tegne en cyberforsikring for at være beskyttet mod pludselige udgifter til genetablering af data, driftstab og et eventuelt ansvar over for tredjemand, som følge af et cyberangreb. En cyberforsikring kan hjælpe med omkostninger til at forsøge at dekryptere data eller betale løsesummen i tilfældet af, at man rammes af ransomware. Det seneste år har offentlighedens fokus været på den nye persondataforordning (GDPR), der skal sikre et vist beskyttelsesniveau af persondata i virksomheder og offentlige institutioner. Såfremt et cyberangreb medfører et persondatabrud, kan cyberforsikringen være med til at dække notifikationsomkostninger til berørte personer, samt yde rådgivning i tilfælde af formodet identitetstyveri. Det er dog vigtigt at have for øje, at kun visse forsikringsselskaber ønsker at dække denne type risiko.

Konstant udvikling

Hackere finder hele tiden nye metoder hvorpå de skaffer sig adgang til og udnytte virksomheders IT-systemer. Det nyeste påfund kaldes cryptojacking. Her udnytter en hacker virksomhedens systemer til at mine (indsamle) kryptovaluta. Det kan være meget svært for en virksomhed at opdage, hvis deres system bliver udnyttet til cryptojacking, da symptomerne typisk vil være minimale i form af langsommere ydeevne. Hackere har dog fået uautoriseret adgang til virksomhedens computere og muligheden for at slette, kryptere eller på anden måde udnytte virksomhedens data er derfor lige ved hånden. Mange forsikringsselskaber har tilknyttet et globalt response team, der kan hjælpe deres forsikringstagere med professionel rådgivning om cybertrusler før, under og efter et cyberangreb.

Söderberg & Partners’ cyberanalyse

Söderberg & Partners’ forsikringsmæglere rådgiver med udgangspunkt i et unikt analyseværktøj, der er bygget op som et trafiklyssystem. Forsikringsanalyserne indeholder en lang række vurderinger af de forsikringsvilkår, der findes på det danske marked og gør det mere gennemsigtigt at se, hvad man får for sine penge. I samarbejde med en forsikringsmægler fra Söderberg & Partners er forsikringsanalyserne en ideel mulighed for at sikre, at man har en dækning, der passer præcis til virksomhedens behov. I takt med at forsikringsvilkårene udvikler sig for at tilpasse udviklingen i hackerverdenen, opdateres analyserne. Söderberg & Partners har netop blevet lanceret en ny version af cyberanalysen og den dertilhørende rapport. Udover at analysens eksisterende vilkår er blevet opdateret er vilkår fra selskaberne Alm. Brand, Gjensidige, HDI, Riskpoint og QBE blevet tilføjet til analysen. Analysen sammenligner således 16 vilkår på det danske marked.

Er du interesseret i at få tjekket, om jeres nuværende forsikringsløsning er up to date? Så henvend dig til din rådgiver fra Söderberg & Partners eller tag kontakt her.

Ny direktør i Söderberg & Partners Non-Life

27 september · 2018

Söderberg & Partners opruster på ledelsesgangen med Torben Stubberup som ny direktør for skadesforsikring i Söderberg & Partners Danmark A/S Non-Life.

Fra og med 1/10 2018 indtræder Torben Stubberup som ny direktør i Söderberg & Partners A/S Non-Life, som beskæftiger sig med skadesforsikring.

34 års erfaring fra branchen

Med sig bringer Torben Stubberup 34 års erfaring fra forsikringsbranchen, hvor han de sidste 28 år har arbejdet som forsikringsmægler og varetaget direktørposten i eget selskab. Derudover har han siden 2015 været en aktiv del af at starte Söderberg & Partners op i Danmark.

Fokus på styrket samarbejde og kommunikation

Torben Stubberup skal, udover sin deltagelse i den fælles Nordiske ledelse, varetage Söderberg & Partners interesser, kontakt og forhandlinger med forsikringsselskaber og leverandører. Her vil fokus ligge på at styrke samarbejdet og kommunikationen disse imellem.

Torben Stubberup bliver ansvarlig for de eksisterende mægler- og partneraftaler samt væksten af samme, og hans rolle bliver ligeså at styrke samarbejdet på kryds og tværs af franchisetagere – eksisterende såvel som potentielle nye.

Torben Stubberups daglige udgangspunkt bliver fra Söderberg & Partners’ hovedkontor på Landgreven 3 i København K. I tæt samarbejde med direktøren for Söderberg & Partners Danmark A/S Life, Torben Spuur Jensen, skal Torben Stubberup være med til at sikre Söderberg & Partners’ fremtidige placering såvel i Danmark som i Norden.

1. pladsen i kundetilfredshedsundersøgelse

27 august · 2018

Hos Söderberg & Partners indtager vi nu 1. pladsen som Danmarks bedste forsikringsmægler på firmapensionsområdet, ifølge Aalunds store kundetilfredshedsundersøgelse. Og det er vi stolte af.

Kunderne er især tilfredse med den proaktive service og individuelle rådgivning, som Söderberg & Partners’ mæglere yder. Og netop disse parametre, er en del af vores værdigrundlag:

”Som den eneste af de store mæglere har Söderberg & Partners lokale kontorer i hele landet. Og det har vi for at være tættest muligt på kunderne i hverdagen. At undersøgelsen viser, at vi med de lokale kontorer lykkes med at nå helt ud til vores kunder proaktivt og bevare den personlige rådgivning glæder mig. Og samtidig er vi store nok til at gøre en forskel,” fortæller Torben Jensen, CEO hos Söderberg & Partners.

Söderberg & Partners er vokset markant over den seneste tid, og vi er i dag oppe på i alt 254 ansatte fordelt på 23 kontorer rundt om i Danmark, hvilket gør Söderberg & Partners til Danmarks 2. største forsikringsmæglerhus.

Man kunne have frygtet, at den store vækst ville have kostet på imagepoint-kontoen. Men det er ikke tilfældet - takket være dygtige og engagerede medarbejdere.

Kilde: Firmapensionsbarometeret Aalund 2018