Söderberg & Partners kaprer en af transportbranchens tunge drenge

1 august · 2017

Söderberg & Partners styrker endnu engang deres team af transporteksperter. Sværvægteren inden for forsikring til transportbranchen, Allan Thomsen, bliver en del af den hurtigtvoksende forsikringsmæglervirksomhed Söderberg & Partners.

Antallet af udbydere af transportforsikringer over de seneste år er steget fra at primært to større aktører var på markedet, til at der nu er mange flere aktører og udenlandske selskaber, som vil ind på det danske transportmarked. Det gør forsikringsområdet langt mere interessant for kunderne at være mæglerbetjent.

”Det er tydeligt for hele branchen at Söderberg & Partners har øje for tendensen og satser hårdt på transportsegmentet, og derfor har samlet nogle af de mest kompetente forsikringseksperter indenfor transport. Med deres kompetencer kan Söderberg & Partners give kunderne merværdi i hverdagen. Her gælder ikke kun en udbudsrunde, men også rådgivning i forbindelse med skadesbehandling med specialer indenfor reglerne NSAB og CMR, servicering heraf og tilgængelighed som er væsentlig når skaden er sket”, udtaler Allan Thomsen.

”Det har været et naturligt valg for mig at blive en del af den forsikringsmæglervirksomhed, som har markeret sig tydeligt med et rendyrket transportkoncept og analysebaseret rådgivning siden de indtog transportbranchen i september 2016”
Allan Thomsen kundechef

Allan Thomsen har i mere end 30 år haft tilknytning til transportbranchen, og de seneste 16 år har han haft ansvar for formidling af erhvervsforsikringer til transportsegmentet i kraft af sit virke hos ITD Forsikringsservice.

” Allan Thomsen har de seneste år været en væsentlig medspiller i udviklingen af forsikringsprodukter, til de virksomheder der har grænseoverskridende interesser i Europa. En efterspørgsel som vi hos Söderberg og Partners også har mærket til, og vi er i den grad glade for igen at kunne opruste, og denne gang med Allans erfaring og kendskab til den del af transportbranchen. Vores kunder vil have helhedsløsninger og gerne kun ét sted, hvor de skal henvende sig”, understreger partner Pelle Bo Jensen.

Sideløbende med Allan Thomsens start pr. 1. August 2017 vil netop helhedsløsninger til transportbranchen og one-point-of-contact være et af mæglervirksomhedens strategiske indsatsområder. Samtidig ser man på udvidelse i form af nye partneraftaler.

Hvordan er dine medarbejdere dækket, hvis deres fly bliver forsinket eller aflyst?

7 februar · 2019

På gatens informationsskærm står der DELAYED med store, røde bogstaver ud for din flyafgang mod Frankfurt. Med forsinkelsen kan du regne dig frem til, at du formentlig ikke når dit fly fra Frankfurt videre til Singapore, hvor du har et møde med en leverandør. En irriterende problemstilling mange forretningsrejsende kan nikke genkendende til.

Danske virksomheder sender årligt deres ejere, ledelser og medarbejdere på forretningsrejser over hele verden. I 2016 udgjorde forretningsrejser eksempelvis 2,5 mio. af danskernes samlede udlandsrejser på 10,6 mio. For 39% af forretningsrejserne indgik fly som det primære transportmiddel viser tal fra Danmarks Statistik.

Når så mange fly skal på vingerne hver dag, kan det ikke undgås, at der af og til opstår forsinkelser. Det var eksempelvis tilfældet i 2018, da flere europæiske lufthavne blev ramt af IT-problemer, hvilket resulterede i forsinkelser og aflysninger for 29.000 flypassagerer. Værre stod det til i 2010, da askeskyen fra den islandske vulkan Eyjafjallajökull tvang fly over hele Europa til at blive på jorden i en uges tid. Her blev mere end 100.000 passagerer forhindret i at komme afsted på deres rejser.

Tusindvis af kroner til forskel på forsikringsdækning

Som flypassager kan det være frustrerende at vente på et fly i flere timer – især hvis det i sidste ende betyder, at man risikerer at gå glip af sine forretningsmøder og udgifter til eksempelvis ombooking af fly. Det er heldigvis et problem, man kan forsikre sig mod.

Mange forsikringsselskaber dækker enten forsinkelser og aflysninger som standard, mens det hos andre forsikringsselskaber kræver et aktivt tilvalg. Der kan dog være forskel på hvornår, og hvor meget disse forsikringer dækker.

I vores seneste rejseforsikringsanalyse kunne vi konkludere, at mens nogle forsikringsselskaber dækker den rejsendes udgifter ved flyforsinkelser for op til 5.000 kr., er den maksimale erstatning helt nede på 1.000 kr. blandt andre selskaber. Endvidere viste vores analyse, at nogle forsikringsselskaber først dækkede, når flyet var minimum 4 timer forsinket, mens det hos andre selskaber krævede en tilvalgsdækning.

Det er derfor ikke helt uden betydning om I vælger den ene eller anden rejseforsikring. Der findes nemlig rejseforsikringer til alle typer behov, og derfor anbefaler jeg, at I overvejer hvilke rejsebehov I har i jeres virksomhed.

Tre gode råd før du sender dine medarbejdere afsted

Det er formentlig de færreste virksomhedsejere og -direktører, som bruger lige så meget tid, som jeg selv på at tænke over virksomhedens rejseforsikringer og deres dækninger. Derfor har jeg samlet tre forsikringsråd, som du bør tænke over, inden du sender dine medarbejdere på rejser til udlandet.

1. Tjek om din virksomheds nuværende forsikringspolice matcher den ønskede dækning. Ofte tilbyder forsikringsselskaberne en fin løsning i tilfælde af, at du har behov for at udvide jeres dækning.
  2. Sørg for, at dine medarbejdere har et rejseforsikringskort fra forsikringsselskabet med, når de tager afsted på forretningsrejse.
  3. Sørg for, at dine medarbejdere kender til den valgte dækning for din virksomheds rejseforsikring. Det kan eksempelvis være en god idé at tilføje i personalehåndbogen, hvordan dækningsomfanget er, og hvilke kriterier der gælder, for at forsikringen dækker.

Er du i tvivl om, hvorvidt din virksomheds rejseforsikring dækker jeres behov bedst muligt? Så kontakt mig direkte på tlf. 20900106 eller på mail dan.andersen@soderbergpartners.dk.

Ny direktør i Söderberg & Partners Non-Life

27 september · 2018

Söderberg & Partners opruster på ledelsesgangen med Torben Stubberup som ny direktør for skadesforsikring i Söderberg & Partners Danmark A/S Non-Life.

Fra og med 1/10 2018 indtræder Torben Stubberup som ny direktør i Söderberg & Partners A/S Non-Life, som beskæftiger sig med skadesforsikring.

34 års erfaring fra branchen

Med sig bringer Torben Stubberup 34 års erfaring fra forsikringsbranchen, hvor han de sidste 28 år har arbejdet som forsikringsmægler og varetaget direktørposten i eget selskab. Derudover har han siden 2015 været en aktiv del af at starte Söderberg & Partners op i Danmark.

Fokus på styrket samarbejde og kommunikation

Torben Stubberup skal, udover sin deltagelse i den fælles Nordiske ledelse, varetage Söderberg & Partners interesser, kontakt og forhandlinger med forsikringsselskaber og leverandører. Her vil fokus ligge på at styrke samarbejdet og kommunikationen disse imellem.

Torben Stubberup bliver ansvarlig for de eksisterende mægler- og partneraftaler samt væksten af samme, og hans rolle bliver ligeså at styrke samarbejdet på kryds og tværs af franchisetagere – eksisterende såvel som potentielle nye.

Torben Stubberups daglige udgangspunkt bliver fra Söderberg & Partners’ hovedkontor på Landgreven 3 i København K. I tæt samarbejde med direktøren for Söderberg & Partners Danmark A/S Life, Torben Spuur Jensen, skal Torben Stubberup være med til at sikre Söderberg & Partners’ fremtidige placering såvel i Danmark som i Norden.

Jysk Forsikring bliver del af Söderberg & Partners

27 marts · 2018

Tied Agents fra IF Skadeforsikring bliver en del af mæglervirksomheden Söderberg & Partners

Söderberg & Partners har for alvor sat nålen i landkortet i Nordjylland. Inden for det seneste år har de sagt velkommen til to franchiseteams i Aalborg, og nu bliver også Jysk Forsikring A/S en del af Söderberg & Partners.

Söderberg & Partners, som på bare to år er blevet landets anden største forsikringsmægler, har for alvor indtaget det nordjyske. Det bliver cementeret ved, at Jysk Forsikring nu også bliver en del af Söderberg & Partners, og dermed har mæglervirksomheden nu i alt 16 medarbejdere, som har til huse i Nordjylland.

Jysk Forsikring, som i tre år har været underagent for IF, har valgt at deres erhvervsforretning i stedet bliver en del af mæglervirksomheden, for at kunne tilbyde de nordjyske kunder den fulde palette indenfor erhvervsskadesforsikringer.

Vi har i længere tid haft et ønske om at kunne tilbyde vores kunder forsikringer fra alle hylder, og ikke kun være begrænset til ét forsikringsselskabs produkter, priser og betingelser
Kenn Bach Direktør, Jysk Forsikring

Kenn Bach fortsætter: ”Med det set-up som Söderberg & Partners har, kan vi netop opnå dette, og vi og vores kunder får adgang til markedets bedste produkter og priser. Det er win-win både for os og for vores kunder”.

Jysk Forsikring rådgiver på tværs af brancher, og deres kunder er mindre og mellemstore virksomheder, primært i Nordjylland.

”Jysk Forsikring passer perfekt ind i Söderberg & Partners; De har en sund og stabil forretning rent størrelsesmæssigt indenfor de segmenter, som vi netop opererer indenfor” udtaler CCO i Söderberg & Partners Skade, Nikolaj Munch. -”Samtidig har medarbejderne hos Jysk Forsikring en mangeårig og bred erfaring fra branchen, og da vi går efter et højt kompetenceniveau i vores virksomhed, er vi meget glade for, at Jysk Forsikring har besluttet sig for at blive en del af Söderberg & Partners” slutter Nikolaj Munch.

Jysk Forsikring bliver en del af Söderberg & Partners den 1. april 2018 og deres erhvervsforretning skifter i den forbindelse navn til Söderberg & Partners.

For yderligere information kontakt:

• Kenn Bach, Partner, Söderberg & Partners

kenn.bach@soderbergpartners.dk tlf.nr. 20 11 63 64

• Nikolaj Munch, COO, Skadesforsikring, Söderberg & Partners

nikolaj.munch@soderbergpartners.dk tlf.nr. 23 65 75 63

• Stinne Ølshøj, Kommunikationsdirektør, Söderberg & Partners Danmark,

stinne.olshoj@soderbergpartners.dk tlf.nr. 23 31 30 82

Om Söderberg & Partners
Söderberg & Partners blev grundlagt i Sverige i 2004 og er vokset til at være en af Nordens førende, uafhængige rådgivere og formidlere af forsikringer og finansielle produkter. Koncernen har i dag over 1550 medarbejdere og ca. 70 kontorer fordelt i hele Norden.

Söderberg & Partners vision er at være den førende formidler af forsikringer og finansielle produkter med de bedste løsninger og den mest kompetente rådgivning til vores kunder samtidig med konstant at forny og udvikle den traditionelle måde at arbejde på i branchen. Virksomhedsfilosofien bygger på tre værdier: åbenhed, analyse og personlig rådgivning.