De Frie Forsikringsmæglere bliver en del af Söderberg & Partners i Danmark

15 maj 2023
Med investeringen i De Frie Forsikringsmæglere får de små og mellemstore virksomheder med Söderberg & Partners nu en større forsikringsmægler, hvilket baner vejen for flere muligheder og bedre priser.

Söderberg & Partners Danmark har indgået aftale om at indgå et strategisk samarbejde med forsikringsmæglervirksomheden De Frie Forsikringsmæglere med deres tre kontorer beliggende i hhv. Odense, Kolding og Hadsten. Fra at være en mæglervirksomhed med 15 medarbejdere bliver virksomheden nu en del af Söderberg & Partners Danmark med 409 medarbejdere og franchisetagere.

De Frie Forsikringsmæglere yder uafhængig forsikringsformidling og -rådgivning for små og mellemstore virksomheder. Deres kundeportefølje er mangfoldig og spænder på tværs af mange brancher herunder især landbruget, mediebranchen, private skoler og institutioner.

Söderberg & Partners har ydet uafhængig rådgivning på det danske marked siden 2014 og er i dag en af Nordens førende mæglerhuse på forsikrings- og pensionsmarkedet. I samarbejdet med De Frie Forsikringsmæglere befæster Söderberg & Partners hermed sin markedsposition.

"Söderberg & Partners har en klar vækststrategi om at øge sin markedsandel blandt mellemstore og store virksomheder på tværs af alle brancher i Danmark. Med De Frie Forsikringsmæglere som en del af Söderberg & Partners tager vi et strategisk vigtigt skridt mod det mål," udtaler Torben Stubberup, Head of S&P Platform i Söderberg & Partners Danmark.

Söderberg & Partners baner vejen for stærkere forhandlingsmuligheder

Hos De Frie Forsikringsmæglere betragter man det fremtidige partnerskab som en mulighed for bedre at kunne imødekomme behovet blandt mæglervirksomhedens kunder.

”Vi ser det som en fordel for vores virksomhed og særligt vores kunder, at vi nu træder ind i et af Danmarks største mæglerhuse. Denne mulighed åbner flere døre for os, hvilket giver os adgang til et bredere produktudvalg blandt alle markedets forsikringsselskaber – både i Danmark og i udlandet. På den måde kan vi bedre skræddersy nogle løsninger, som er tilpasset vores kunders specifikke behov. Samtidig sikrer vi, at vores kunder får de rigtige priser og den rette service hos forsikringsselskaberne,” udtaler Claus Rasthøj, forsikringsmægler og en af de to ledende partnere i De Frie Forsikringsmæglere.

Mæglervirksomheden kan, udover disse stordriftsfordele, ligeledes se frem til at få nogle stærke juridiske kompetencer i ryggen i en branche, som de senere år har intensiveret sit fokus på overholdelse af compliance og IDD.

Men det er ikke kun på compliance, at Claus Rasthøj ser fordele ved det kommende samarbejde. ”Det er ikke gået ubemærket hen, at Söderberg & Partners løbende investerer markant ind i at opruste og styrke deres rådgivningsværktøjer. Som mæglere arbejder vi benhårdt for at sikre vores kunders interesser i et forsikringsmarked, som ikke altid er lige til at gennemskue. Derfor er det vigtigt, at vores rådgivere har adgang til nogle IT-værktøjer, der sikrer mere transparens og et bedre overblik for vores kunder. Og vi er ad flere gange blevet styrket i vores tro på, at dette fokus på optimering af IT-værktøjer også er en forankret del af den fremtidige strategi i Söderberg & Partners,” uddyber Claus Rasthøj.

For yderligere information kontakt:

Claus Rasthøj
Partner og forsikringsmægler i De Frie Forsikringsmæglere
cr@defrie.dk
Tlf. +45 20 75 55 25

Torben Stubberup
Head of S&P Platform i Söderberg & Partners Danmark
torben.stubberup@soderbergpartners.dk
Tlf. +45 20 60 73 33

Om De Frie Forsikringsmæglere

De Frie Forsikringsmæglere blev stiftet i 1998 af de to entreprenante partnere Claus Rasthøj og Peter Krogh og har siden vokset sig til at være en driftig forsikringsmæglervirksomhed med 15 veluddannede og engagerede medarbejdere, hvis mission er at yde uafhængig forsikringsrådgivning med kunden i centrum.