Söderberg & Partners rejser ny kapital til at understøtte sin internationale ekspansion

26 jun. 2023
Modtager yderligere 200 mio. euro fra minoritetsejer KKR

Söderberg & Partners har indgået aftale om en aktieudvidelse på ca. 200 mio. EUR (1,5 mia. DKK). Den nye vækstinvestering leveres af KKR, som har været minoritetsaktionær siden 2019. Söderberg & Partners vil, efter den nye aktieudvidelse, fortsat være kontrolleret af stifterne og understøttet af sine to væsentlige minoritetsaktionærer, det globale investeringsselskab KKR og kapitalfonden TA Associates.

Den nye kapital vil blive brugt til at facilitere og understøtte Söderberg & Partners' fortsatte ekspansion på tværs af alle sine nuværende markeder med særligt fokus på at fremme sin nylige indtræden i Spanien og Storbritannien.

Gustaf Rentzhog, CEO og medstifter af Söderberg & Partners siger: "Vi har netop etableret Söderberg & Partners i Storbritannien, som udgør et formueforvaltningsmarked på 10 billioner pund. Vi er overbeviste om, at vi med vores teknologi og partnerskabsmodel bidrager med et konkurrencedygtigt tilbud, der vil udfylde et hul i det nuværende marked og hjælpe med at forbedre både effektivitet og kvalitet for de rådgivere, der vælger at samarbejde med os."

Han fortsætter: "Söderberg & Partners er også for nylig gået ind på det spanske marked, og gennem en række opkøb er vi allerede blevet en af de største forsikringsformidlere i landet. Vores mål er at fortsætte denne rejse og blive en af de førende aktører på dette marked inden for de kommende år."

Hans Arstad, administrerende direktør for KKR’s europæiske private equity i Norden, kommenterer: "Söderberg & Partners er mere end fordoblet i størrelse siden vores første investering i 2019, og vi er glade for at foretage en ny væsentlig investering i dette ekstraordinære team og platform. Vi mener, at der er et enormt potentiale for Söderberg & Partners til at accelerere sin vækst i Storbritannien, Spanien og resten af Europa ved fortsat at investere i at opbygge sin differentierede pakke af teknologibaserede tjenester og forfølge strategisk M&A med førende aktører på vigtige vækstmarkeder.”

KKR foretager først og fremmest den ekstra investering gennem sin europæiske fond. Virksomheden har en etableret track record i Norden, og har investeret over 6 milliarder euro i egenkapital siden 2007, ligesom investeringsselskabet har styrket sin tilstedeværelse og vækstambitioner i Norden med åbningen af et nyt kontor i Stockholm i juni 2021.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:

Rasmus Löwenmo Buckhöj, Informationschef, Söderberg & Partners Group
Rasmus.LowenmoBuckhoj@soderbergpartners.se

For KKR Nordics: Ludvig Gauffin, Fogel & Partners
kkr@fogelpartners.se

Om Söderberg & Partners

Söderberg & Partners blev grundlagt i Sverige i 2004, og er i dag en af de største formidlere af forsikringer og finansielle produkter og services – herunder rådgivning om forsikring, pension og formueforvaltning i Norden og Holland. Virksomheden har over 3.000 medarbejdere fordelt på kontorer over hele Sverige, Norge, Danmark, Finland, Holland, Luxembourg og Spanien med mere end 60 mia. pund i aktiver under forvaltning og rådgivning.

www.soderbergpartners.co.uk
www.soderbergpartnersgroup.com