7 gode digitale vaner: Sådan beskytter du din virksomhed mod CEO-fraud

Medarbejderne er ofte det svageste led, når det kommer til danske virksomheders IT-sikkerhed. Det har hackere forlængst gennemskuet, hvilket de udnytter til deres fordel, når de eksempelvis udgiver sig for at være virksomhedens CEO.

Derfor har vi samlet 7 gode digitale vaner, som du og dine kolleger kan indføre for at sikre jer bedre.

  1. Forhold dig kritisk til mistænksomme opkald eller e-mails med usædvanlige forespørgsler om pengeoverførsler eller ændringer i betalingsoplysninger
  2. Gennemfør aldrig pengeoverførsler uden at bekræfte det telefonisk direkte med den kollega, som efterspørger overførslen
  3. Træk i håndbremsen og dobbelttjek, at betalingsoplysningerne fra din kollega er korrekte
  4. Opret en to-faktor identificeringsproces ved interne og eksterne pengeoverførsler
  5. Anvend et intrusion detection system til at registrere mailadresser, som minder om jeres egne
  6. Sørg for, at både du og dine kolleger er bevidste om jeres IT-sikkerhedsprocedure samt jeres betalings- og godkendelsesprocedure for pengeoverførsler
  7. Informér dine kolleger om CEO fraud – det øger opmærksomheden om fænomenet

Er du i tvivl, om din virksomhed er forsikret godt nok mod IT-kriminalitet?
Så kontakt Head of Special Risk, Carsten Scharff på tlf. 20607343 eller via mail på carsten.scharff@soderbergpartners.dk og få en uforpligtende snak om jeres behov.