Söderberg & Partners opkøber Nordflex A/S

31 aug. 2021
Et nyt kapitel venter både kunderne og de ansatte hos Nordflex Internationale Forsikringsmæglere A/S, når virksomheden efter sommeren bliver en del af ét af Danmarks førende mæglerhuse, Söderberg & Partners.

Söderberg & Partners har indgået aftale om at opkøbe forsikringsmæglervirksomheden Nordflex A/S, der til dagligt huserer i Allerød. Fra at være en mæglervirksomhed med 10 ansatte bliver Nordflex A/S nu en del af Söderberg & Partners Danmark med over 250 medarbejdere fordelt på 24 kontorer rundt om i Danmark. En beslutning som er taget for bedre at kunne tilgodese behovet blandt mæglervirksomhedens kunder.

Nordflex har gennem 38 år arbejdet med formidling og rådgivning af skadesforsikring til erhvervsvirksomheder inden for især brancher som ejendom, industri, forsyning samt den offentlige sektor, hvoraf nogle har været kunder i mere end 20 år.

"Vi har en klar målsætning om at øge vores markedsandel for forsikringsrådgivning af virksomheder inden for bl.a. industrien og det offentlige. Overtagelsen af Nordflex er derfor et strategisk vigtigt skridt for os,” udtaler Torben Stubberup, CEO for Erhvervsforsikring i Söderberg & Partners Danmark.

Söderberg & Partners har musklerne til at styrke forhandlingskraften til gavn for kunderne

"Nordflex er et sted, hvor vi ønsker at styrke forhandlingskraften for vores kunder, så de fortsat kan være sikre på at få de bedste forsikringsvilkår og priser. Men vi var ikke klar på at lade en hvilken som helst forsikringsmægler overtage os. Som uafhængig mægler har vi altid vægtet transparens og den personlige relation meget højt i rådgivningen af vores kunder. Det har derfor været en stærkt medvirkende faktor for min beslutning, at det også i Söderberg & Partners er en af de bærende elementer i deres tilgang til kunderne,” fortæller Leo Julsgaard, grundlægger og adm. direktør for Nordflex A/S.

Ud over et stærkere forhandlingsgrundlag ser Nordflex A/S også et stort potentiale i det stærke internationale samarbejde, som Söderberg & Partners har opbygget. Et samarbejde som skaber unikke muligheder for mæglervirksomheden, der i dag også servicerer internationale kunder.

”Det er en måde at fremtidssikre os selv - at vi kan tilbyde vores kunder den bedst mulige forsikringsrådgivning i et internationalt øjemed.” afslutter Leo Julsgaard, grundlægger og adm. direktør for Nordflex A/S.

I forbindelse med opkøbet fortsætter Leo Julsgaard som adm. direktør for Nordflex, ligesom virksomheden indtil videre fortsat vil blive drevet videre under eget navn som en del af Söderberg & Partners. Overgangen til Söderberg & Partners vil ske gradvist i løbet af efteråret, hvor Nordflex’ kunder løbende vil blive orienteret.

For yderligere information

Torben Stubberup

CEO for Non-life i Söderberg & Partners Danmark

torben.stubberup@soderbergpartners.dk

Leo Julsgaard

Grundlægger og adm. direktør for Nordflex A/S

lj@nordflex.dk

Om Söderberg & Partners

Söderberg & Partners er grundlagt i 2004 og er en af Nordens førende finansielle rådgivere og formidler af forsikringer og finansielle produkter og services. Vi driver virksomhed inden for blandt andet pensionsrådgivning, skadesforsikring og forsikringsformidling samt kapitalrådgivning og kapitalforvaltning. Vi udvikler og tilbyder desuden digitale værktøjer til blandt andet finansiel rådgivning, løn og medarbejdergoder.

Kundeløfte og værdier

Vores mål er at levere de bedste løsninger og den mest kompetente rådgivning ved til stadighed at forny og udvikle de traditionelle arbejdsmetoder i branchen. Vores virksomhedsfilosofi bygger på tre vigtige hjørnesten: Åbenhed, analytisk og personlighed. Vi sætter altid kundens interesser først, og al rådgivning hos Söderberg & Partners beror på vores kunders unikke behov. Vi ved, at veldokumenteret rådgivning gør en forskel.

Om Nordflex

Nordflex blev grundlagt i 1982 og er i dag solidt funderet både fagligt og økonomisk med hovedkontor i Allerød, Nordsjælland. Vi er et stærkt team af forsikringsrådgivere med mange specialer, og vi formidler forsikringsløsninger inden for alle aspekter af erhvervsforsikring.

Vi har styrken til at agere og nærheden til at bevare den personlige kundekontakt. Vores vigtigste målsætning er derfor at vedligeholde det langvarige og stabile samarbejde med vores mange kunder. I dag er vores omfattende kundeportefølje det bedste bevis på et koncept, der har skabt og fortsat skaber entydig merværdi for vores kunder.